SEO för webb och e-handel

Capo hjälper dig att göra en väldesignad, användarvänlig, säljande och optimerad webbplats för att göra besökare till kunder.

"Syns man inte så finns man inte"

SEO eller sökmotoroptimering som det heter på svenska är något som alla företag med en närvaro på internet måste satsa på. De webbsajter som inte finns med i sökmotorerna missar majoriteten av kunderna. Vi har över 10 års erfarenhet av SEO inom e-handel.

Vad är SEO?

SEO är helt enkelt tekniken för att få en webbsajt högt placerad i sökmotorernas resultatsidor. Detta är viktigt för att få fler besökare till sajten och därmed också fler kunder. SEO går hand i hand med konverteringsoptimering (eng: Conversion Rate Optimization, CRO) som går ut på att göra om besökare till kunder i så hög grad som möjligt.

SEO och sökmotoroptimering för företag inom e-handel | Capo

Vad är SEO till för?

För att få besökare att komma till ert företags webbsajt måste de först hitta till er sajt. Detta gör de oftast genom att söka efter det de är intresserade av och i Sverige sker detta i de flesta fall på Google. Resultatet visar Google fördelat på flera sidor och syftet med SEO är att i första hand placera webbsajten på förstasidan och sedan så högt upp som möjligt. Ju högre placering på resultatsidan desto fler besökare hittar till er webbsajt.

SEO och sökmotoroptimering för företag inom e-handel | Capo

Varför ska företag satsa på SEO?

Sökmotoroptimering är ett oerhört kostnadseffektivt sätt att skaffa nya kunder på och det kommer vara så länge. Detta bör vara ett av de första områdena ett företag ska satsa på för en långsiktig närvaro på internet. 

Att synas där folk söker låter självklart men det krävs mer än bara vilja och tro. Vi genomför kompletta analyser av webbsajter innan vi påbörjar SEO-arbetet. Analyserna står till grund för vilka tekniska åtgärder som måste göras på webbsajten för att nå högre placeringar samt vilka sökfraser sidorna ska optimeras för.

De tekniska kriterierna har fått allt större betydelse för rankingen på sökmotorerna. Idag måste en sida ladda snabbt för att få högre placeringar. Webbsajten måste också vara mobilanpassad vilket betyder att sidorna på en sajt ska kunna läsas och interageras med på ett enkelt sätt oavsett storlek på skärm.

 

SEO och sökmotoroptimering för företag inom e-handel | Capo De företag som bedriver e-handel men som inte satsar på SEO kommer bli omkörda av sina konkurrenter.

Hur hjälper Capo till?

Vårt mål är att hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål med hjälp av Internet och dess möjligheter. Vi hjälper därför till med allt från förstudie till färdig produkt men det slutar inte där. Efter lansering av sajten måste användardata analyseras för att göra sajten bättre och konvertera fler besökare till betalande kunder. SEO-arbetet och övriga förbättringar är ett löpande projekt. Rom byggdes inte på en dag och en webbsajt som vill inge förtroende tar också tid att bygga upp. Vi har över 10 års erfarenhet av att bygga högkvalitativa webbplatser, med eller utan e-handel. 

Se våra kundcase
SEO och sökmotoroptimering för företag inom e-handel | Capo
Thommy Grape hos EM Home Interiör är nöjd med Capo

När vi satsade på e-handel valde vi att fortsätta arbeta med Capo som webbyrå eftersom de har precis den kompetens som vi efterfrågar. Tillsammans har vi kunnat säkerställa att e-handeln uppfyller våra mål i projektet.

- Thommy Grape, EM Home Interior

Undrar du över något?

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig.

* obligatorisk